SPICE GIRLS MUSIC
MGMVE

MENÜ

*WANNABE*

  • Megjelenés 1996. Július 8. / 25 2021. Július 9.
  • Műfaj Dance-pop
  • Hossz 2:54
  • Kiadó Virgin Records
  • Írók Spice Girls, Richard Stannard Matt Rowe
  • Producerek Matt Rowe, Richard Stannard
  • Eladás $ 11,500,000
  • UK Helyezés # 01 US # 01

Spice Girls angol lánycsapat debütáló kislemeze, amelyet 1996. június 26-án adtak ki. A Spice Girls, Matt Rowe és Richard "Biff" Stannard írta, a producer pedig Rowe és Stannard volt a csapat bemutatkozó albumához, a Spice-hez. 1996 novemberében. A "Wannabe" egy dance-pop dal, amelyben Mel B és Geri Halliwell rappel. A dalszöveg, amely a női barátság értékét tárgyalja a heteroszexuális kapcsolatokkal szemben, a női felhatalmazás szimbólumává és a csoport Girl power filozófiájának legemblematikusabb dalává vált. Gyorsan megírták és rögzítették. Az eredményt a kiadójuk fakónak ítélte, és Dave Way küldte el keverni. A Spice Girls nem volt elégedett az eredménnyel, és a felvételt ismét Mark "Spike" Stent keverte.
"Wannabe"-t erősen előléptették. Johan Camitz által rendezett videoklipje sikert aratott a brit Box kábelhálózaton, ami felkeltette a sajtó érdeklődését a csoport iránt. Ezt követően a dal intenzív rádióadást kapott Anglia-szerte, míg a Spice Girls a televízióban adta elő, és interjúkat és fotózásokat kezdett tinimagazinoknak.
Az érdeklődési hullámra reagálva a Virgin kiadta a dalt a Spice Girls debütáló kislemezeként Japánban 1996 júniusában, majd a következő hónapban az Egyesült Királyságban, jóval megelőzve a Spice album tervezett megjelenését. "Wannabe" hét hétig vezette a brit kislemezlistát, és négyszeres platina minősítést kapott a British Phonographic Industry (BPI) által. 1997 januárjában jelent meg az Egyesült Államokban, és négy hétig vezette a Billboard Hot 100-at. Ez volt a csoport egyetlen első számú kislemeze az országban. 1996 végére a "Wannabe" 22 országban került a slágerlisták élére, 1997 márciusára pedig ez a szám 37-re emelkedett.
A kritikusok vegyes véleménye ellenére a "Wannabe" elnyerte a legjobb brit íródal járó kislemez díjat az 1997-es Ivor Novello Awards-on és az év brit kislemeze díjat az 1997-es Brit Awards-on. A Wannabe egy lánycsapat legkelendőbb kislemeze lett, az Egyesült Királyságban 2017-re 1 385 211, 2014-re 2 910 000 példányt adtak el az Egyesült Államokban, és világszerte több mint 7 millió példányban adták el. 1997 vége. Egy 2014-es tanulmány szerint ez volt az elmúlt 60 év legismertebb popdala.

*HÁTTÉR*

1994 márciusában Bob és Chris Herbert apa-fia páros, Chic Murphy pénzügyi szakemberrel együtt, a Heart Management cégnév alatt hirdetést adott fel a The Stage magazinban, amelyben a következő kérdést tették fel: „Elegáns, extrovertált, ambiciózus, és tud énekelni és táncolni?” Miután több száz választ kapott, a menedzsment leszűkítette a keresést egy öt lányból álló csoportra: Victoria Adamsre, Melanie Brownra, Melanie Chisholmra, Geri Halliwellre és Michelle Stephensonra. A csoport Maidenheadbe költözött, és a „Touch” nevet kapta. Stephensont végül kirúgták, mert hiányzott belőle a többi tag lendülete. Helyére Emma Bunton került.[8] Novemberben a csoport – amely ekkor már „Spice” néven futott – rávette menedzsereit, hogy szervezzenek egy bemutatót a londoni Shepherd's Bush-i Nomis Stúdióban a szakma írói, producerei és A&R szakemberei előtt. Richard Stannard producer, aki a stúdióban volt, hogy találkozzon Jason Donovan popsztárral, részt vett a bemutatón, miután meghallotta Brownt, amint átrohant a folyosón. Stannard így emlékezett vissza:
„Mindenekelőtt csak megnevettettek. Nem tudtam elhinni, hogy ebbe a helyzetbe kerültem. Nem érdekelt, hogy ütemben vannak-e a tánclépésekkel, hogy az egyikük túlsúlyos-e, vagy hogy az egyikük nem olyan jó, mint a többiek. Ez valami több volt. Egyszerűen boldoggá tett. Mint a nagyszerű poplemezek.
Stannard a bemutató után maradt, hogy beszéljen a csoporttal. Ezután jelentette dalszerző partnerének, Matt Rowe-nak, hogy megtalálta „álmaik popcsapatát”. Chris Herbert 1995 januárjában lefoglalta a csoport első professzionális dalszerzői fotózását a producerekkel a kelet-londoni Curtain Road-i Strongroomban. Rowe Stannardéhoz hasonló érzésekre emlékszik vissza: „Imádom őket. Azonnal. ... Olyanok voltak, mint senki, akivel korábban találkoztam, tényleg.” A fotózás produktív volt; Stannard és Rowe megbeszélték a dalszerzési folyamatot a csoporttal, és arról beszélgettek, hogy mit szerettek volna elérni a lemezen. Önéletrajzában Brown felidézi, hogy a duó ösztönösen megértette a nézőpontjukat, és tudta, hogyan kell beépíteni "öt hangos lány szellemét a nagyszerű popzenébe".

*DALSZERZŐI MUNKASSÁG*

A Spice Girls Stannarddal és Rowe-val írt első dala a "Feed Your Love" címet viselte, egy lassú és lélekkel teli dal, amelyet a csoport debütáló albumához vettek fel és mastereltek; a dalt nem használták fel, mert túl szexuálisan explicitnek tartották a célközönség számára. A csoport ezután azt javasolta, hogy írjon egy gyors tempójú dance-pop ritmusú számot. Rowe egy dob loopot állított be az MPC3000 dobgépén. Gyors ritmusa Stannardnak a Grease című jelenetre emlékeztette. Stannard megjegyezte, hogy a dal egyetlen előre megtervezett koncepciója az volt, hogy a lényegüket kell képviselnie. A csoport ezután hozzáadta a saját hozzájárulását a dalhoz, emlékszik vissza Rowe: Mindent maguk találtak ki, nem gondoltak versszakra, refrénre, bridge-re vagy arra, hogy mi hová fog tartozni, csak kitalálták ezeket a kántálás, rappelés és éneklés részeket, amiket aztán felvettünk, mind szerteszét. Aztán csak összevarrtuk. Nagyjából úgy működött, mint ahogy korábban a táncremixeken dolgoztunk. Olyan kivágás-beillesztés módszerrel.
A "Wannabe" 30 perc alatt készült el – főleg azért, mert a csoport előre megírta és megkomponálta a dal egyes részeit –, amit Brown "hirtelen kreatív őrületként" ír le. A felvétel során Brown és Bunton azzal az ötlettel állt elő, hogy a dal végéhez közeledve beillesszenek egy rapet. Ezen a ponton a csoport nagyon motivált lett, és belefoglalták a "zigazig-ah" szót a dalszövegbe. Chisholm a Billboardnak nyilatkozva elmondta: „Tudod, amikor egy bandában vagytok, nevetgéltek, és buta szavakat találtok ki? Hát, mi kuncogtunk, és kitaláltunk egy buta szót, zigazig-á. A stúdióban voltunk, és minden összeállt ebben a dalban.”

*FELVÉTEL ÉS PRODUKCIÓ*

Míg a Spice album legtöbb dala két-három nap stúdióidőt igényelt, a "Wannabe"-t kevesebb mint egy óra alatt vették fel. A szóló szólamokat Brown, Bunton, Chisholm és Halliwell között osztották meg. Adams kihagyta a dalszerzés nagy részét, és mobiltelefonon kommunikált a zenekar többi tagjával. Önéletrajzában ezt írta: "Egyszerűen nem bírtam elviselni, hogy nem lehettem ott. Mert bármit is mondtak arról, hogy nem számít, az számított. Azt mondani telefonon, hogy 'Igen, tetszik' vagy 'Nem vagyok biztos benne', nem ugyanaz." Ő vokálozott és énekelt a refrénben. Rowe egész éjjel fennmaradt a dalon, és reggelre elkészült. Az egyetlen későbbi kiegészítés Brown lépteinek hangja volt, ahogy a mikrofonhoz rohant.
A zenekar 1995 márciusában szakított a Heart Managementtel, mivel csalódottak voltak a menedzsment cég vonakodása miatt, hogy meghallgassa a vízióikat és ötleteiket. A lányok találkoztak Simon Fuller művészeti menedzserrel, aki leszerződtette őket a 19 Entertainment kiadóhoz. A csoport számos lemezkiadót fontolgatott, és júliusban szerződést kötött a Virgin Recordsszal. A "Wannabe" eredeti mixét a Virgin vezetői erőtlennek találták. Ashley Newton, az A&R vezetője elküldte a dalt Dave Way amerikai producernek remixelésre; az eredmény nem az lett, amit a csoport remélt. Ahogy Halliwell később leírta: "az eredmény borzalmas volt". Második önéletrajzában, a Just for the Recordban részletesebben kifejtette: "A Spice Girls legelején... Ashley Newton megpróbált minket R&B csoporttá változtatni... Jungle verziókat és hip-hop mixeket hozott nekünk, és én mindegyiket utáltam. Bár Mel B nagy R&B rajongó volt, egyetértett velem abban, hogy ezek a verziók egyszerűen nem működtek, ezért éltünk a Spice vétónkkal!" Fuller a dalt Mark "Spike" Stent hangmérnöknek adta, aki szerint ez egy "furcsa poplemez". Stent hat óra alatt remixelte, aminek során – ahogy ő fogalmazott – „összehúzta a hangzást” és „az énekhangot igazán jól sikerült elérnie”.

*MEGJELENÉS ÉS PROMÓCIÓ*

A „Wannabe” vagy sláger volt, vagy kudarc, szerelem vagy gyűlölet. Vagy mindent megcsinált, vagy semmit. Úgy éreztük, nos, ha senkinek sem tetszik, akkor vannak más dalaink is a tarsolyunkban, de ezt szerettük volna kiadni. — Geri Halliwell a dal megjelenéséről.
A csoport leszerződtetése után a Virgin Records nagyszabású kampányt indított debütáló dalukért, hogy új, nagy hírű előadóként népszerűsítse őket. Volt egy időszak, amikor a döntéshozatal nem volt egyértelmű, hogy melyik dal legyen az első kislemez; a kiadó mindent jól akart csinálni a kampányhoz, mert a kizárólag lányokból álló formáció még nem volt kipróbálva. A Brown és Halliwell vezette csoport ragaszkodott ahhoz, hogy a debütáló dalnak a „Wannabe”-nek kell lennie, úgy érezték, hogy ez bemutatja személyiségüket és a Girl Power vallomásukat. A Virgin vezetői úgy vélték, hogy az első kislemeznek vagy a „Say You'll Be There”-nek kellene lennie, amelyet sokkal „menőbb” számnak tartottak, vagy a „Love Thing”-nek. 1996 elején ideiglenesen megoldódott a csoport és a lemezkiadó között a kislemez megjelenésével kapcsolatos patthelyzet. Márciusban Fuller bejelentette, hogy egyetért a Virginnel abban, hogy a "Wannabe" ne legyen az első kislemez. A kiadó olyan dalt szeretett volna, amely a mainstream piac számára vonzó, és semmi túl radikálisat. Halliwell megdöbbent és dühös volt; azt mondta Fullernek: "Ez számunkra nem alkuképes. A 'Wannabe' az első kislemezünk." Fuller és a Virgin vezetői engedtek, és a dalt választották első kislemezüknek.
A Spice Girls indulásának kiváltó oka a "Wannabe" videoklip 1996 májusában történt megjelenése volt. A dal gyors sikere a brit kábelcsatornán, a The Box-on felkeltette a sajtó érdeklődését, a lánycsapat ötletével szembeni kezdeti ellenállás ellenére. Ugyanebben a hónapban jelentek meg első zenei sajtóinterjúik a Music Week, a Top of the Pops és a Smash Hits magazinokban, és első élő tévéadásukat az LWT Surprise Surprise című műsorában sugározták. Egy hónappal a videoklip megjelenése után a dal intenzíven játszották az Egyesült Királyság főbb rádióállomásai, miközben a csoport elkezdett szerepelni a televízióban – főként gyerekműsorokban, mint például a Live & Kicking –, valamint interjúkat és fotózásokat készített tini magazinoknak. Egy teljes oldalas hirdetés jelent meg a Smash Hits júliusi számában, amely ezt írta: „Keresünk: Bárkit, akiben van érzék a szórakozáshoz, a szabadsághoz és a kalandhoz. Kapaszkodj, készülj! A lányerő jön feléd”. A csoport szerepelt a This Morning című televíziós műsorban Richarddal és Judyval, és felléptek első Radio One roadshow-jukon Birminghamben.
A „Wannabe” először 1996. június 26-án jelent meg Japánban maxi CD-ként. Az Egyesült Királyságban a dalt 1996. július 8-án adták ki két kislemez verzióban. Az első, amely két formátumban – egy standard CD-kislemezen és egy kazettás kislemezen – jelent meg, tartalmazza a szám rádiós szerkesztését, a Motiv 8 vokális slam remixét és a B-oldalas "Bumper to Bumper"-t. A zenekar Paul Wilsonnal és Andy Watkinsszal – az Absolute néven ismert dalszerző-producer duóval –, valamint a brit énekes-dalszerző Cathy Dennisszel írta a "Bumper to Bumper"-t. A második verzió, amely július 15-én jelent meg maxi kislemez formátumban, tartalmazza a rádiós szerkesztést, egy instrumentális verziót, a Motiv 8 dub slam remixét és a Dave Way alternatív mixét. Ez a verzió egy kihajtható képeslap betéttel és egy matricás tokkal érkezett.
A brit megjelenést követő hetekben a zenekar külföldi promóciós útra indult. Háromszor utaztak Japánba, és rövid látogatásokat tettek Németországban és Hollandiában. Egy távol-keleti út során Hongkongba, Thaiföldre és Dél-Koreába látogattak. 1997 januárjában Észak-Amerikába utaztak egy promóciós kampány végrehajtása céljából, amelyet Phil Quartararo, a Virgin Records America elnöke „abszolút hatalmasnak” nevezett. Kanadában a csoport interjúkat adott újságoknak és rádióállomásoknak, szerepelt olyan televíziós műsorokban, mint a Hit List és a MusiquePlus, és részt vett egy autogram-díszítésen a montreali HMV Megastore-ban. Amerikai látogatásuk során a csoport befolyásos rádióműsorvezetőkkel, tévécsatornákkal és magazinokkal találkozott. Ezenkívül a videoklipet az MTV is folyamatosan forgatta.

*KRITIKAI FOGADTATÁS*

Brit kritikák A „Wannabe” vegyes kritikákat kapott a brit zenekritikusoktól. Paul Gorman, a Music Week munkatársa „okosnak, szellemesnek, nyersnek és egyenesen szórakoztatónak” nevezte a csoportot. A dalt „R&B-könnyű debütáló kislemezként” jellemezte, és megjegyezte, hogy Neneh Cherry is hatással volt rá. A brit popzenekar, a Deuce által a Smash Hits magazinnak készített kritikában a csoport „ernyedtnek”, „szörnyűnek” és „nem elég erősnek” nevezte a „Wannabe”-t egy „debütáló kislemezhez”. Kate Thornton, a Top of the Pops magazin szerkesztője megjegyezte, hogy a lánycsapat ötlete „nem fog megvalósulni”; túl fenyegetőnek tartotta. A The Guardiannek írt kritikájában Caroline Sullivan „aranyos hip-pop és egy homályosan feminista dalszöveg kombinációjának” nevezte a dalt, és azt is meglepte, hogy „a 'Wannabe' jelentéktelenségét tekintve” a csoport elsöprő mennyiségű ajánlatot kapott a lemezkiadóktól.
Az NME a dalt „a Bananarama, a Betty Boo és a Shampoo egyesített erejeként” jellemezte. Ugyanebben a magazinban Dele Fadele „idegesítőnek” nevezte a dal bridge-je alatti rapet, és hozzátette a zenekar zenéjéről írva: „Nem jó. Nem okos. De szórakoztató.” A magazin a „Wannabe”-t az év legrosszabb kislemezének nevezte az 1997-es NME-díjátadón. Ezzel szemben a dal elnyerte a legjobb kislemez díját az 1997-es BRIT-díjátadón, valamint az év nemzetközi slágere és a legkelendőbb brit szerzőségű kislemez díját az 1997-es Ivor Novello-díjátadón, amelyet a Brit Zeneszerzők és Dalszerzők Akadémiája adott át. A dal az ötödik helyen végzett a Melody Maker „Az év kislemezei” listáján 1996 decemberében. A VH1 a 33. helyre rangsorolta a „90-es évek 100 legjobb dala” listáján, míg az NME a 111. helyre rangsorolta a 2011-es „Az elmúlt 15 év 150 legjobb dala” listáján.

Amerikai kritikák Az Egyesült Államokban vegyes fogadtatásban részesült a dal. A csoport debütáló albumának kritikájában Edna Gundersen, a USA Today munkatársa azt mondta, hogy a "Wannabe" "egy dallamos, de eldobható dallam, amely tipikusan jellemzi a debütáló album fanyar rágógumiját és csomagolt szexualitását". Greg Kot, a Chicago Tribune munkatársa "alattomosan harapósnak... [ami] az idei 'Macarena'-ként formálódik". Karla Peterson, a The San Diego Union-Tribune munkatársa azt mondta, hogy "a 'Wannabe'-re mindenhol rá van írva az UGH", hozzátéve, hogy "kíméletlenül fülbemászó és rémisztően dúdolgatható". A Buffalo News munkatársa, Anthony Violanti "ellenállhatatlannak" nevezte. Sarah Rodman, a The Boston Globe munkatársa "mániákusan pörgős kislemezként" írta le, Stephanie Zacharek, a Salon munkatársa pedig "bocsánatkérően szemtelen táncslágerként" emlegette. Melissa Ruggieri a Richmond Times-Dispatch-től megjegyezte, hogy „hatékony amerikai debütáló kislemezük alapján... a Spice Girlstől elvárható, hogy több lendületes popzenét adjanak elő a debütáló albumukon”, de úgy érezte, hogy „a 'Wannabe'-t leszámítva az album táncszámai színről színre jellegtelenek”. Larry Flick a Billboard magazintól azt mondta, hogy „a vagányabb lánycsapat rajongói... talán túl lúzernek találják ezt a kislemezt”, de hozzátette, hogy „mindenki más, aki szereti az ízletes popslágereket, a dalszövegek pozitivitását és a vidám ritmusokat, hónapokig fogja dúdolni ezt a kislemezt”.
Néhány kritikus felfigyelt a zenei műfajok kombinációjára. Christina Kelly a Rolling Stone magazintól kritizálta a csoport imázsát, és hozzátette, hogy dalaik, köztük a "Wannabe", "hip-hop és giccses popballadák felvizezett keverékei, amelyeket egy marketingkoncepcióval rendelkező menedzser hozott össze". Matt Diehl, az Entertainment Weekly munkatársa szerint a dal "inkább zenei stílusok gyűjteménye (az ABBA-stílusú refrénektől a nem meggyőző hip-hopig), mint egy valódi dal", Sara Scribner, a Los Angeles Times munkatársa pedig "egy rágógumi-hip-hop rap-konzervként" jellemezte, "amelyet a Neneh Cherry és a Monie Love albumokról emeltek ki". Charles Aaron, a Spin magazin munkatársa "egy gyors, 80-as évek közepi tini puhafedeles könyvnek" nevezte, "ami életre kel... annyira ragacsos, hogy a kezedben olvad, nem a szádban" (látszólag utalás az M&M szlogenjére: "a szádban olvad, nem a kezedben"). A dal a 15. helyen végzett az American Pazz & Jop országos kritikusi szavazáson, amelyet a The Village Voice publikált, és amelyet a zenei szerkesztő, Robert Christgau vezetett,[80] aki „klasszikusnak” nevezte.

Retrospektív kritikák A kritikusok jelenlegi véleményei azonban többnyire pozitívak. Stephen Thomas Erlewine, az AllMusic munkatársa azt mondta, hogy „egyik lánynak sincs nagyszerű hangja, de sugároznak belőlük személyiséget és karizmát, ami az olyan lendületes táncpopot, mint a „Wannabe”, a nevetséges „zig-a-zig-ááá” beütésével, tiszta pop bűnös élvezetté teszi.”[82] Dan Cairns, a The Sunday Times munkatársa szerint a dal „rossz szájízt hagy maga után: [mert] a Girl Power igazi öröksége vitathatatlanul egy tinédzser előtti ruhaipar, amely crop topokat és más minimalista ruhadarabokat árul fiatal lányoknak”, de hozzátette, hogy „ugyanaz a két perc 53 másodperces pop tökéletesség, mint valaha volt”.[30] A Greatest Hits albumukról szóló kritikában az IGN azt írta, hogy tíz év után „még mindig viszonylag frissen hangzik”, míg a Digital Spy munkatársa, Nick Levine azt mondta, hogy a „Wannabe” továbbra is „buzgó névjegykártya” maradt. A Billboard a dalt az 5. helyre sorolta minden idők 100 legjobb lányegyüttes-dala listáján, valamint az 1997-es év legjobb popdalának.

*LISTATELJESÍTMÉNY*

A Virgin azon stratégiájának részeként, hogy a csoportot nemzetközi előadóvá tegye, a "Wannabe" című dalt két héttel a brit megjelenése előtt adták ki Japánban és Délkelet-Ázsiában. Miután a dalt nagy számban sugározták a japán FM rádióállomásokon, a Spice Girls promóciós turnékon vett részt 1996 májusában, júliusában és szeptemberében. A csoport jelentős sajtó- és televíziós megjelenést kapott, olyan műsorokban szerepeltek, mint a Space Shower. A kislemezt a Toshiba EMI adta ki 1996. június 26-án, és 1996 októberéig 100 000 példányban kelt el.
A "Wannabe" a harmadik helyen debütált a brit kislemezlistán, hat nappal a fizikai megjelenése után, 73 000 példányos eladással. A következő héten az első helyre kúszott fel, és hét hétig az élen töltötte az időt, amivel egy teljesen női együttes a második leghosszabb ideig ott is maradt, csak a Shakespeares Sister "Stay" című dala mögött. 18 héttel a top 40-ben és 26 héttel a top 75-ben, így az év második legnagyobb példányszámban eladott kislemeze lett, és 2012 novemberéig több mint 1,38 millió példányban kelt el, amivel az Egyesült Királyságban a legnagyobb példányszámban eladott női együttes kislemez volt.
A „Wannabe” kereskedelmileg sikeres volt Európa többi részén. 1996. szeptember 4-én a dal elérte az Eurochart Hot 100 élét, ahol kilenc egymást követő hétig maradt, amikor a csoport második kislemeze, a „Say You'll Be There” váltotta fel. A „Wannabe” vezette a kislemezlistákat Belgiumban (mind a flamand, mind a francia slágerlistán), Dániában, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Hollandiában, Norvégiában, Spanyolországban, Svédországban és Svájcban, és az első öt között végzett Ausztriában, a Cseh Köztársaságban és Olaszországban. A dal sikeres volt Óceániában. Ausztráliában a 64. helyen debütált, 11 hétig az ARIA kislemezlistájának élén állt, és az 1996-os év végi lista ötödik helyén végzett. Új-Zélandon 1996. szeptember 1-jén debütált a 38. helyen, 10 héttel később pedig az első helyet érte el. Egy hetet töltött az élen, és 17 egymást követő hetet a top 10-ben. A „Wannabe” Hongkongban és Izraelben is vezette a kislemezlistákat.
Kanadában az RPM 100 Hit Tracks lista 89. helyén debütált 1996. december 16-án kezdődő héten, egy teljes hónappal azelőtt, hogy felkerült volna az amerikai slágerlistákra. A nyolcadik hetében a kilencedik helyen tetőzött, és az év végi listán a 68. helyen végzett. A dal jobban teljesített a tánclistán, ahol három hétig volt az élen, és az év végi lista élén is végzett. Az Egyesült Államokban a dal 1997. január 25-én debütált a Billboard Hot 100-on a 11. helyen, ami akkoriban a legmagasabb brit debütálás volt.[36] Az ötödik hetében elérte a lista élét, és négy egymást követő héten ott is maradt, egyidejűleg azzal, hogy a csoport negyedik kislemeze ("Mama" / "Who Do You Think You Are") az Egyesült Királyságban az első helyen végzett. A „Wannabe” több mint 1,8 millió példányban kelt el az Egyesült Államokban 1998 januárjáig. A Top 40/Mainstream listán a negyedik helyet érte el, és crossover sikert aratott, vezetve a Top 40/Rhythm-Crossover listát, a 20. helyet a Hot Dance Club Play listán és a kilencedik helyet a Hot Dance Singles Sales listán. A dal új remixei 2007-ben készültek a Greatest Hits CD megjelenésével összefüggésben, amelyek a Billboard tánclistáján a 15. helyre emelkedtek. A „Wannabe” továbbra is a legkelendőbb női együttes dal az Egyesült Államokban, összesen 2 910 000 fizikai kislemezzel és letöltéssel a Nielsen SoundScan 2014-es adatai szerint.

*KLIP*

A „Wannabe” című dal videoklipje volt Johan Camitz svéd rendező első alkotása. Camitzot Fuller ajánlására szerződtették a Volkswagen, a Diesel és a Nike reklámjai miatt. Az eredeti koncepció szerint a csoport egy snittből megérkezik egy egzotikus barcelonai épületbe, átveszi az irányítást a helyszín felett, majd lázadozni kezd – ugyanúgy, ahogy a menedzser és a lemezkiadó keresése során is tették. Néhány nappal a forgatás előtt, 1996. április 19-én, Camitz nem kapott engedélyt az épület használatára, ezért a forgatást a londoni St. Pancras-ban található Midland Grand Hotelbe helyezték át.
A videóban a Spice Girls egy különc bohém bulin fut, énekel, táncol és csínytevéseket csinál. Mivel a videót egyetlen snittben akarták felvenni, a csoport többször is gyakorolta a műsorszámot az éjszaka folyamán, miközben egy Steadicam-kezelő követte őket. A végső videót két snittből vágták össze. Halliwell ezt írta: „A videóra nagyon kaotikusnak és hidegnek emlékszem. Nem volt túl kontrollált – nem is akartuk, hogy az legyen. Azt akartuk, hogy a kamera rögzítse a Spice Girls őrületét.” A Virgin vezetői rémültek voltak; Newtown felidézte, hogy „a lányok jéghidegek voltak, ami különböző módokon mutatkozott meg”. A videót Ázsia egyes részein betiltották Brown merev mellbimbói miatt. A világítást túl sötétnek tartották; a legjobb felvételeken a lányok a bútoroknak ütköztek és maguk mögé néztek. A Virgin aggódott, hogy idős emberek jelennek meg a videóban, és amiatt is aggódott, hogy a Spice Girls asztalra ugrálásának és Halliwell showgirl ruhájának jeleneteit a zenei csatornák fenyegetőnek tekinthetik. A Virgin tárgyalásokat kezdett egy újraforgatásról vagy egy alternatív forgatás létrehozásáról az Egyesült Államok számára, de a Spice Girls ezt elutasította. A videót eredeti formájában 1997 januárjában küldték el próbaadásra.
Melanie C memoárja, a Who I Am szerint a videoklip elkészítése 130 ezer fontba került.
Amikor a videoklip először megjelent a brit kábelcsatornán, a Boxon, olyan gyakran választották be, hogy két órán belül a nézői lista élére került. 13 hétig maradt az első helyen, amíg a Spice Girls következő videoklipje, a "Say You'll Be There" fel nem váltotta. Csúcspontján a Boxhoz intézett heti 250 000 telefonos megkeresés akár 15 százaléka is a "Wannabe"-re vonatkozott, és hetente akár 70 alkalommal is sugározták, ezzel a csatorna történetének legkeresettebb számává vált. A "Wannabe" elnyerte a legjobb táncvideó díját az 1997-es MTV Video Music Awards-on, és a legjobb videó díját az 1997-es Comet Media Awards-on. Az 1997-es BRIT Awards díjátadón jelölték a legjobb brit videó kategóriában,[ és a Channel 4 minden idők 100 legjobb popvideója listáján a negyvenegyedik helyre rangsorolta.
2015-ben a Billboard felvette a „Wannabe” videoklipjét minden idők tíz legikonikusabb lánycsoport videoklipje közé, megjegyezve: „Alapvetően ismeretlenek voltak az amerikai közönség számára, amikor a debütáló kislemezük, a „Wannabe” videoklipje – egy féktelen, egyetlen séta a Girls-en keresztül, akik vidáman elrontanak egy flancos brit bulit – bemutatkozott, de a négyperces klip végére mindent tudtunk, amit tudnunk kellett a Spice Girlsről. Megtapasztalható mind az öt tag egyéni személyisége, a csoport ragályos összetartozása, és ami a legfontosabb, az az érzés, hogy azért jöttek, hogy teljesen áttörjék az amerikai popzenét, és mindent elrontsanak, amit korábban azt hittünk, hogy tudunk.”

*DALLISTA*

UK CD1
01: 
WANNABE (SINGLE EDIT) - 2:52
02: BUMPER TO BUMPER - 3:43

03: WANNABE (VOCAL SLAM) - 6:20

UK CD2
01: WANNABE (SINGLE EDIT) - 2:52
02: WANNABE (DAVE WAY ALTERNATIVE MIX) - 3:27

03: WANNABE (DUB SLAM) - 6:25
04: WANNABE (INSTRUMENTAL) - 2:52

************

*WANNABE25*

2021-ben jelent meg egy EP, a Wannabe 25 a kislemez 25. évfordulója alkalmából.

*KLIP*

A Spice25 2021. október 29-i megjelenésével egy időben a Spice Girls kiadott egy dalszöveges videót a „Wannabe”-hez, amely a Midland Grand Hotelben játszódott.

*DALLISTA*

01: WANNABE - 2:56
02: WANNABE (JUNIOR VASQUEZ REMIX EDIT) - 5:57

03: WANNABE (DEMO) - 2:58
04: FEED YOUR LOVE - 5:13

************

Asztali nézet